středa 28. prosince 2016

Sváteční...


Tak naše Madlenka má za sebou první Vánoce. A tohle, prosím, jsou sváteční šatičky, ve kterých čekala na Ježíška :-) Dlouho ležely ve skříni a připravovaly se na svůj slavný okamžik. Šila jsem je totiž už v šestinedělí (to byly ty krásné doby, kdy dítě ještě většinu dne prospalo), ovšem velikost tak nějak vyšla na půlročního macka...
Střih je z knihy Šijeme pro miminko od Isabelle Leloup (vyšla u Svojtky), mají to být šaty v retro duchu, což mě, jakožto milovníka všeho minulého, zaujalo na první pohled. Šedobéžovou látku s bílými kytičkami jsem koupila v Praze u Mráze už před časem s tím, že si z ní střihnu outfit pro sebe, pak jsem si ji ale představila na miničlovíčkovi a rozhodla jsem se jí vzdát. Nakonec se mi, díky notné dávce trpělivosti a bohatým zkušenostem s hrou tetris, podařilo nastříhat na obé. Moje garderóba ještě hotová není, ale těším se, že možná jednoho dne vyrazíme s Madlou někam na večírek pěkně sladěné!
A teď zpátky k dětské verzi. Střih byl velmi jednoduchý, návod srozumitelný, ani pro začátečníka s tím nebyl žádný problém. Snad jen trefit dvakrát totožné řasení volánku na ramínkách mě trošku potrápilo, ale jinak to byla otázka chvilky. Co mě ale zarazilo, bylo číslování. Ačkoli jsem tvořila nejmenší verzi, tedy 0-3 měsíce, zdálo se mi to celou dobu dosti obří. A tak jsem výsledek trošku vytunila. Šaty mají mít vzadu na středu šev. Já jsem namísto toho nechala konce otevřené a přišila nahoře i dole po dva patentky, takže je možné je šířkově upravovat. Dolní lem jsem kus zahnula, cca 10cm, takže až Madlenka povyroste, jednoduše jej odehnu a délku zvětším. Ramínka jsou rovněž na patentky. Zkrátka takové rostoucí šaty...
Skutečně by mě zajímalo, jací obříci se rodí ve Francii (nebo odkud je vlastně autorka), že i po mém maičkovském zásahu, kdy jsem rozměr srazila o cca třetinu, to vypadá tak na velikost 68-74 :-D Zprvu mi to bylo trochu líto, že do nich nemůžu naši slečnu hnedka navléct, ale nakonec jsem za to ráda. Vyšlo to totiž rozměrově tak akorát na Vánoce. A to je ta nejlepší příležitost obléct si na sebe něco pěkného, slavnostního. No, co vám budu povídat, byla v nich prostě nejrkásnější! :-)



materiál z prodejny látky Mráz

našití volánku byl nejpracnější krok;
švadlenky by nad mým detailem asi zaplakaly, ale já jsem na sebe hrdá!




šaty jsou ozdobené žlutou stužkou, která jim dává retro atmosféru

zadní díl jsem udělala překládací,
aby bylo možno šířku regulovat

spodní okraj je přeložený, takže
až Madla povyroste, šatičky odehnu a prodloužím

překládací zadní část

ramínka jsou na patentek
Princezna ne! Královna! :-)
... a na závěr jedna sváteční s maminkou

2 komentáře:

  1. Malé šatičky moc sluší. Krásná látka,krásné miminko! VK

    OdpovědětVymazat